HR max:142 ( 74%)
Kalorie: 1662 kcal

BRR9 by Tacx

Czwartek, 17 marca 2011 · dodano: 17.03.2011 | Komentarze 5

Zrobiłem sobie trochę luzu w tym tygodniu bo: pogoda nie taka, pracy dużo no i w planie treningowym wypadało przyhamować. Dzisiaj wsiadłem na trenażer po raz pierwszy od dwóch tygodni i zapuściłem program z planów tacxowych z serii recovery. Wynik mnie pozytywnie zaskoczył. Nie dość, że średnia moc z tego w sumie lajtowego treningu wyniosła 160W (poprzednich kilka treningów w tym programie oscylowało wokół 140 -150 W) to puls był niższy średnio o 15%

Kategoria trenażer

puchaty
| 11:00 sobota, 19 marca 2011 | linkuj Dla mnie jest to przede wszystkim dowód na to, że treningi to tylko bodziec a progres odbywa się podczas odpoczynku. Zaobserwowałem to u siebie bo właściwie całą zimę kręciłem bez jakichś większych przerw poza tygodniową chorobą. Ten tydzień jest spokojniejszy i faktycznie miałem okazję odpocząć. Wydaje mi się, że stąd jest ten wyraźny spadek pulsu przy jednoczesnej poprawie mocy. Nie łudzę się jednak, że to się będzie w ten sposób poprawiać cały czas tym bardziej, że obserwuję już siebie od paru ładnych miesięcy i to był jedyna tak wyraźna zmiana. Błędem jest też interpertowanie tych wyników jako poprawa o 15%, jak piszesz. Trudno powiedzieć czy tego dnia wkręciłbym się wogóle na jakieś wyższe pulsy. Dla mnie o poprawie świadczy to, że pojechałem ten trening ze średnią mocą wyższą o około 8% przy mniejszym poziomie zmęczenia, co w jakimś tam stopniu obrazuje puls. Drugi wniosek jest taki, że zdecydowanie efektywniejszy jest dla mnie trening na dworze.
Co do Discovery to wg mnie dostępne są lepsze źródła wiedzy na temat treningu i podstaw fizjologii wysiłku fizycznego. :)
geemax
| 08:16 sobota, 19 marca 2011 | linkuj Oj Puchaty nie bulwersuj się tak. Dla mnie poprawa o 15% w ciągu 2tyg to materiał na program do Discovery - mówię poważnie! skoro to nie wina elektroniki to wszystko wskazuje faktycznie na znaczny progres.
puchaty
| 21:27 piątek, 18 marca 2011 | linkuj Spoczynkowe BPM mierzone rano różniło się w tych dniach o 6. 72 - 05.03 i 66 - 17.03. - co rano przed wstaniem mierzę sobie puls spoczynkowy aby szukać jakichś prawidłowości między pulsem a intensywnością treningów.
Na tych wykresach nie ma nigdzie spoczynkowego BPM. Poziom pulsu, od którego zaczyna się trening jest skutkiem takiej lub innej rozgrzewki, którą uskuteczniam przed samym wejściem na trenażer. Ona niekoniecznie była taka sama w obu wypadkach, bo tego nie notuję. Zwykle jest to rozciąganie ale czasami też trochę 'brzuszków' i pompek.
Ciekaw jestem co jeszcze wydaje Ci się dziwne w tym porównaniu pulsów. Dla wyjaśnienia dodam, że nie ma błędu pomiaru, ponieważ puls monitoruję dwoma opaskami, garmina do garmina i jednocześnie opaską polara do tacxa (Tacx nie chce mi chodzić w programach bez pulsometru więc potrzebuję opaski do niego, z kolei garmin rejestruje zmiany w czasie - opaski nie są kompatybilne).
geemax
| 19:36 piątek, 18 marca 2011 | linkuj dziwne to porównanie wyników...zastanawiam się nad spoczynkowym BPM - tez jest ok. 15% różnicy. Dla mnie to dość dziwne... PS tak czy siak w tym roku muszę się pilnować aby nie dostać od Ciebie dubla jak będziesz kończyć GIGA ;/
miesny
| 22:13 czwartek, 17 marca 2011 | linkuj wiesz co, jak mamy kiedys jechac razem to ja z Tobą na zmiany nie wychodzę...:)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iwosc